Sponsoren

Volgen op

Hoofdsponsor

Sinds 1 juli 2024 is TC Group de hoofdsponsor van IJsselmeervogels. Met een prachtige presentatie maakten de leden kennis met dit bedrijf en de mensen erachter; Patrick Dreijer en zijn zoons Bram en Henk. Veel mensen waren verrast door de omvang en de activiteiten van TC Group. Want sinds de start aan het begin van de jaren 90 is er wel wat gebeurd; van poffertjes tot feesten en evenementen.

Patrick had dat op dat moment nog niet kunnen dromen dat hij 30 jaar later met zijn zoons leiding en richting zou geven aan zo’n mooi en groot bedrijf. Met het grootste foodtruck wagenpark van Nederland wordt elk feest een beleving; of het nu gaat om overheerlijke poffertjes, lekkere friet, een luxe BBQ, verse pizza’s of een volledig verzorgde catering voor de gasten. Na 30 jaar is eigenlijk alles mogelijk.

Poffertjes

Maar de ondernemersreis startte met poffertjes. Patrick bakte ze en verkocht ze, met veel plezier. Vrij kleinschalig nog. Op een pleintje in Hilversum. Op een dag kreeg hij een telefoontje om mee te gaan naar Triëst in Italië. Om daar de poffers aan de Italiaanse man en vrouw te brengen tijdens een lokaal evenement. Hij ging mee. Onder een parasol met een grote pan liet hij veel gasten kennismaken met deze Hollandse lekkernij. Dat ging hem zo goed af dat hij gevraagd werd mee te gaan met een soort ‘karavaan’ die door Europa veel evenementen afreisde. Dat heeft hij 15 jaar lang gedaan. En eigenlijk doen ze dat nog; heerlijke poffertjes bakken!

Het is best opvallend; eerst in het buitenland en pas daarna in Nederland. Vanuit die poffertjes werd het langzaam maar zeker meer en groter. Hij zag dat het eigenlijk wel beter konden dan dat hij om hem heen zag doen. Met meer sfeer en professionaliteit. Ze kochten daarom een foodtruck, en daarna nog een en nog een.. In de hal van het gebouw waar TC Group gevestigd is staan er een aantal bijzondere foodtrucks klaar om te vertrekken; naar grote evenementen of meer intieme feesten. Het is er daarom iedere dag een drukte van belang.

TC 03

Alles goed geregeld

“Maar waar we ook heengaan”, zegt Bram, “het is altijd goed geregeld. En als het nodig is echt van A tot Z. Eigenlijk hoef je niemand anders meer te bellen. Onze klanten worden compleet ontzorgd”. Het is dan ook bijzonder om te horen waar de mensen van TC Group allemaal te vinden zijn; van een slagingsfeest in de achtertuin van een huis in Bussum, tot bedrijfsfeesten, festivals en de kerstmarkt in Manchester. “Het is prachtig als het echt even anders moet zijn. Dan zetten we de tenten op, plaatse we een of meer foodtrucks en zorgen we voor lekkere muziek. Als het feestje of evenement is afgelopen moeten de mensen eigenlijk zeggen; het was nog meer of beter dan we verwacht hadden. Dan gaan wij pas echt tevreden naar huis”.

Netwerk

Inmiddels werken er 25 mensen bij dit mooie bedrijf en is er een netwerk van bijna 150 mensen die kunnen worden ingezet tijdens de feesten en evenementen. Omdat er de ene dag een groep mensen met een botter naar Pampus wil varen om daar lekker vis te bakken en een dag later de complete catering is geregeld voor een productpresentatie bij een grote onderneming. Wat dat betreft kan vrijwel ieder feest worden georganiseerd, inclusief muzikanten of Dj’s, en met de noodzakelijke techniek. “Het is vaak hard werken en lange dagen maken, maar als het resultaat goed is geeft dat ons altijd voldoening”, zegt Patrick met een glimlach.

Patatgeneratie

Het gaat natuurlijk niet vanzelf. In 2020 viel bijvoorbeeld alles ineens stil. Corona. Voor veel ondernemers een roerige en onzekere periode, ook voor Patrick, Henk en Bram. Want net na het betrekken de mooie en grote nieuwe bedrijfsruimte startte de corona maatregelen. Daar sta je dan; in je prachtige pand, maar eigenlijk zonder omzet. In die periode is de ‘Patatgeneratie’ geboren. In nauwelijks een week stond die er: “Verse patat. Ambachtelijk gebakken door Henk en gesneden door Bram”. En dat was écht zo. De twee broers waren samen iedere dag in het pand te vinden: De patatgeneratie. Maar die hielp ze er eigenlijk wel doorheen. Stap voor stap kwamen de frieten overal te liggen om verkocht te worden. En, in de tussentijd werd geïnvesteerd in foodtrucks zodat ze weer vol gas konden geven toen dat weer mogelijk werd.

TC 01

Ondernemen is initiatief nemen

“Maar is allemaal niet vanzelfsprekend”, geeft Bram aan. “We kochten een snackwagen en konden mee naar een festival in Spanje. We wisten iemand te vinden die de wagen (en de aardappels) daarheen reed. Maar het was er veel te warm. De aardappels liepen uit waar je bij stond. Ook stonden we op een dramatische plek en we verkochten dus bijna niks. We hadden daardoor echt zakken met aardappels over, die de lokale bewoners tot onze verbazing wel wilden hebben. We hebben ze (vaak nog in hun badjas) maar geholpen met inpakken. Geen cent verdiend natuurlijk. Maar het was wel het begin van de Patatgeneratie”.

Vanuit de toer Patrick die jarenlang in Italië deed ontstond er een andere kans: Deelname aan de kerstmarkt in Manchester. Een paar ondernemers kregen de kans om mee te gaan, waaronder wij. “Dat was zeker niet in één jaar een succes. We hebben daar veel geleerd en geïnvesteerd. Maar het werd een van onze mooiste evenementen, nu al 25 jaar. Kerst begint daar eigenlijk al in november, waarna we negen weken staan te knallen. Maar ook veel plezier hebben met het hele team. Fantastisch”.

Hoofdsponsor

Voor veel mensen was het misschien wel een verrassing dat TC Group de nieuwe hoofdsponsor werd. Toch zijn ze al een tijd als sponsor betrokken en hebben Henk en Bram het voetbal en IJsselmeervogels via hun opa (clubicoon Bram Poem) natuurlijk meer dan meegekregen. Er was dus al een echte binding met de club. “En, in het sponsorhome was het samen met andere (jonge) gasten en sponsoren op zaterdagmiddag altijd gezellig” zegt Patrick. “Dus toen Ruud van Diermen en Frank van den Bos contact legden, gingen we positief dat gesprek in. En na een aantal gesprekken konden we daadwerkelijk onze handtekeningen zetten en ons presenteren aan de leden en sponsoren. Trots op deze club en het feit dat we hoofsponsor zijn.

Wij willen dat op onze eigen manier gaan invullen: Met een rood hart, een goede sfeer en door het het leggen en onderhouden van contacten met sponsoren. Daarom willen we in het sponsorhome graag een hoge tafel waar we aan kunnen zitten of staan. Zodat we makkelijk contact kunnen leggen en na de wedstrijd lekker kunnen praten en hopelijk kunnen nagenieten. Dat kan ook met sponsoren van de tegenstander zijn natuurlijk. Wat ons betreft zijn ook die van harte welkom.
Maar het gaat in eerste instantie ook om het voetbal. Wij zijn de komende drie jaar hoofdsponsor van deze prachtige club en willen het liefst zo snel mogelijk weer in de 2e divisie spelen. Dat is de plek waar IJsselmeervogels thuishoort. Maar dat moeten we met z’n allen doen”.

TC shirts

Verbinding met sponsoren

Patrick zou daarom graag zien dat we nog meer investeren in persoonlijk en zakelijk contact tussen de sponsoren. Op zaterdag is het vaak gezellig en kun je bijpraten of kennismaken. Maar juist tussen die wedstrijddagen door kunnen we meer doen om elkaar te ontmoeten. In het sponsorbestand zitten zoveel interessante ondernemers. Het zou mooi zijn wanneer die elkaar nog wat vaker spreken, ook om zaken met elkaar te doen. “We zijn daarom wel in voor nieuwe initiatieven. Ook rondom de wedstrijden trouwens. Wellicht kunnen we samen iets organiseren voor een maatschappelijk doel. We komen daar vast nog wel op terug. Maar eerst voetballen. We kijken echt uit naar een prachtig seizoen als hoofdsponsor van deze prachtige club!

logo tc group wit

Alle evenementen

Evenementen

10
sept
Het Roodwitte Diner

Het Roodwitte Diner
Landgoed De Salentein

Alle evenementen